Şırnak’ta şaşkına çeviren ihbar! Eşine kızdı ‘kendimi öldüreceğim’ dedi

Şırnak’ta 112 Acil Çağrı Merkezi Eğitimleri Asılsız Çağrıları Azalttı

2024 yılında Şırnak’ta, 112 Acil Çağrı Merkezi personelinin gerçekleştirdiği eğitimler sonucunda asılsız çağrıların sayısında belirgin bir düşüş yaşandı. 2022 yılında yüzde 86 olan asılsız çağrı oranı, çalışmaların etkisiyle 2024 yılında yüzde 69’a geriledi. 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Erhan Tatar, yanlış ihbarlar nedeniyle gerçek yardıma ihtiyacı olan vatandaşlara yardım edilemediğini vurguladı.

Acil Durumlarda Hızlı ve Koordineli Yardım Önceliği

Tatar, 112 Acil Çağrı Merkezi olarak önceliklerinin acil durumlarda ihtiyaç sahibi vatandaşlara en hızlı ve koordineli şekilde yardım sağlamak olduğunu belirtti. “Acil durumlarda sadece 112’yi arayarak tüm birimlerimize ulaşabilmek, zaman ve koordinasyon açısından hayati önem taşır.” diyen Tatar, 112 Acil Çağrı Merkezi personelinin saha çalışmaları ve eğitimlerinin asılsız çağrıları azalttığını vurguladı. Şırnak 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü, son bir yıl içinde 174 bin 595 acil vakaya koordineli müdahalede bulundu.

Asılsız Çağrılara İdari Para Cezası Uygulandı

2024 yılında, 112 Acil Çağrı Merkezi’ne asılsız ihbarlarda bulunan kişilere idari para cezası kesildiğini aktaran Tatar, vatandaşlardan gereksiz yere 112’yi aramamalarını rica etti. 2024 yılında, 13 kişiye toplam 25 bin 740 TL idari para cezası uygulandı.

Asılsız Çağrılar Gerçek İhbarları Engelleyebiliyor

Acil Çağrı karşılama personeli Deniz Özdemir, asılsız çağrıların gerçek yardıma muhtaç olan vatandaşların ihbarlarının önüne geçtiğini belirtti. Özdemir, gereksiz çağrıların gerçek vakalara ulaşmalarını engellediğini vurgulayarak, vatandaşlardan asılsız ihbarda bulunmamalarını ve 112’yi gereksiz yere meşgul etmemelerini istedi.

Vatandaş Eşi Hakkında Asılsız İhbar Yapınca

Özdemir, bir vatandaşın eşinin kaybolduğunu ve kendisini öldüreceğini iddia ederek 112’yi aradığını anlattı. Ekip, olay yerine yönlendirilerek vatandaşın eşinin bulunduğu ve asılsız ihbarda bulunduğu tespit edildi.

112 Acil Çağrı karşılama personeli Ferihan Demirelli ise, acil hastalar için uygun hastane bulma ve hızlı sevk işlemlerine odaklandıklarını ifade etti. Müdahalelerinin hızlı ve etkin olması için çaba harcadıklarını belirtti.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir