Türkiye’nin sosyal medya tablosu: O uygulama 58.4 milyon kişi ile zirvede

Türkiye’de İnternet ve Sosyal Medya Kullanımı Hakkında Yapılan Araştırma Sonuçları

Türkiye’de internet kullanıcıları hızla artıyor ve son verilere göre bu sayı 77,3 milyona ulaşmış durumda. Sosyal medya kullanıcılarının sayısı da son bir yılda yüzde 1,7 oranında artarak dikkat çekiyor. Bu kullanıcıların yüzde 53,4’ü erkeklerden oluşurken, yüzde 46,6’sı ise kadınlardan oluşuyor.

İnternet kullanıcıları Türkiye genelinde günlük ortalama 7 saat 13 dakika süreyle internette vakit geçiriyor ve bunun 2 saat 43 dakikasını sosyal medya platformlarında harcıyorlar. Ayrıca, her birey aylık ortalama 7,6 farklı sosyal medya platformunu da kullanıyor.

Kullanıcıların sosyal medya platformlarında en fazla tercih ettiği şey, arkadaşlarının, aile üyelerinin ve tanıdıklarının hesaplarını takip etmek. Bunun yanında, kullanıcılar satın aldıkları ya da almayı düşündükleri markaların hesaplarını da sıkı bir şekilde takip ediyorlar.

Bakan Uraloğlu, sosyal medya kullanımının amacını haberleri takip etmek, arkadaşlar ve aile ile iletişim kurmak ve boş zamanları değerlendirmek olarak sıralıyor.

Platform bazlı verilere göre, Instagram Türkiye’de en popüler sosyal medya uygulaması konumunda ve 58,4 milyon kullanıcıyla liderliği elinde bulunduruyor. Onu sırasıyla 57,5 milyon kullanıcıyla YouTube ve 40,2 milyon kullanıcıyla TikTok takip ediyor.

Facebook’un Türkiye’deki kullanıcı sayısı 34,8 milyon iken, X platformu (eski adıyla Twitter) kullanıcı sayısı 19,7 milyon olarak belirlendi. Geleceğe yönelik tahminlere göre ise Instagram kullanıcı sayısında yüzde 8,5’lik bir artış beklenirken; TikTok, Facebook ve X platformları için bu artış sırasıyla yüzde 2,9, yüzde 1,3 ve yüzde 1 olarak öngörülüyor. YouTube kullanıcı sayısında ise herhangi bir değişiklik beklenmiyor.

Kullanıcıların platformlarda harcadıkları zaman da oldukça dikkat çekici:

Instagram’da ayda ortalama 32 saat 36 dakika, TikTok’ta 26 saat 26 dakika, YouTube’da 23 saat 31 dakika ortalama süreyle geçiriliyor. Facebook’ta ise bu süre 9 saat 45 dakika iken, X platformunda ise 5 saat 4 dakika harcanıyor.

Related Posts

Trump süpersonik uçuş yasağını kaldırdı: Havacılıkta yeni dönem mi?

Trump, kara üzerindeki süpersonik uçuş yasağını kaldırdı. Ancak gürültü, maliyet ve ticari uygulanabilirlik gibi zorluklar, bu kararın havacılıkta devrim yaratmasını engelleyebilir.

Mars’ın Dünya’ya düşen en büyük parçası kriz çıkardı

Nijer, ülke topraklarında bulunan ve dünyanın en büyük Mars kökenli göktaşı olarak kayıtlara geçen meteorun satışıyla ilgili soruşturma başlattı. Göktaşının ülkeden nasıl çıkarıldığı merak konusu.

Giysilerle nefes al! Kirliliğe karşı teknolojik devrim

Hava kirliliği, küresel bir sağlık krizine dönüşürken, bilim dünyası çığır açan bir çözümle karşımıza çıktı. Bu yenilikçi teknoloji, günlük kıyafetleri birer hava filtresine dönüştürerek hem bireysel sağlığı koruyor hem de çevreye katkıda bulundu …

Can Öncü Macaristan’da 3’üncü oldu

Dünya Supersport Şampiyonası’nın Macaristan’daki 8. ayağının ikinci yarışında motosiklet sürücüsü Can Öncü 3. oldu.

400 firma hedef oldu: Küresel Microsoft saldırısından korunmak için ne yapmalı?

Siber güvenlik kurumları, 7 Temmuz’da başladığı bildirilen Microsoft Sharepoint saldırılarına karşı rehberler yayınladı.

Battlefield 6 bu hafta tanıtılıyor: Fragman tarihi ve oyun detayları

EA, Battlefield serisinin yeni oyunu Battlefield 6’yı 24 Temmuz’da tanıtıyor. Fragman, sınıf sistemi, oynanış detayları ve çıkış tarihiyle ilgili tüm bilgiler bu haberde.